Småa Konsumenter
Jag vill med denna blogg varna andra stackars konsumenter OCH att byggindustrin inte ska få sjunkna såhär lågt – detta kan inte få vara det normala!
- Som jag förstår det har Småa meddelat via mitt ena ombud, att jag måste stänga min blogg för att Småa ska avhjälpa felen i mitt hus. Detta upplever jag som utpressning.
- Man kan fråga sig vad bloggen skulle handla om jag var en nöjd kund istället?
- Vad ska Småa göra härnäst? Stämma Reco AB? Stämma alla sajter som utvärderar och ger företag omdöme/ betyg ?
- Privatpersoner har rätt att uttrycka en åsikt. Yttrandefrihet är en grundlag i Sverige och som vi svenskar ska vara stolta över!
- Ska jag uppfatta det här som att Småa AB försöker inskränka yttrandefriheten?
- Betyder det här att Småa AB aktivt avviker från konsumenttjänstlagen och ABS09?
- Betyder det här att Småa AB erkänner att det finns fel i mitt hus? Många frågor finns det och mer blir det.
Skrivelsen från Småas ombud:
Ett extremt känt exempel på sociala mediers betydelse för företagare:
Läs artikeln här: https://it-ord.idg.se/ord/united-breaks-guitars/
https://www.reco.se/smaa-ab-stockholm
Kolla på bilder från mitt och mina grannars hus här byggda 2018 av Småa: https://smaahus.se/category/bilder/